Saturday, February 14, 2009

SILA KOMEN!!!!

Kyle mndpt email ini dr seorg rakan..
Tujuan kyle hanya ingin mengajak kwn2 utk berbincang..
Di sini kyle tlh highlight kn perkataan2 yg suka utk kyle kte kan sbg view point supaya lbh jelas...

-situasi-
Tujuan email ni adalah untuk memberi penjelasan mengenai boikot KFC. banyak orang dah tanya pada saya mengenai KFC.dan ada juga yang sms kata "baik ko berenti keja ngan KFC.ko dok bunuh orang palestin"... .dah banyak sms yang saya dapat...daripada kawan2 sekolah, universiti dan segenap lapisan masyarakat.

Untuk pengetuahuan semua, KFC Holdings (M) Bhd adalah milik Kulim (M) Bhd. Kulim ini pula adalah anak syarikat Johor Corporation. siapa yang tidak tahu sila cari mengenai johor corporation. oleh itu, KFC Holdings (M) Bhd adalah milik malaysia. tiada sebarang keuntungan yang diberikan kepada US mahupun Israel. KFC hanya menggunakan nama. KFC malaysia hanya membayar yuran penggunaan nama sahaja.

akan tetapi, setelah KFC menjadi anak syarikat Johor Corporation, pengerusinya sedang berusaha untuk membeli KFC di US. ini adalah usaha yang sangat murni. Tan Sri Ali Hashim adalah pengerusinya yang memang mempunyai idea bisnes yang bernas. selain itu juga, dibawah KFC Holdings (M) Bhd terdapat anak syarikat iaitu :

Pizza Hut
Kedai Ayamas
RasaMas Restaurant
Ayamas Food Corporation Sdn Bhd
Region Food Industries (Sos life)
bakery ( untuk garlic bread & roti2 di KFC)

tenaga kerja untuk semua syarikat ini adalah majoriti melayu islam.oleh itu, bayangkan lah jika masyarakat memboikot KFC apa akan terjadi kepada orang islam malaysia?oleh itu fikir2 kan lah apa yang saya katakan ini. diharap dapat memberi penjelasan kepada sahabat2 dan sesiapa sahaja.sama- sama kita membangunkan ekonomi orang islam.inilah dinamakan Jihad Bisnes.

sekian.

Muhamad Ammar Abdullah
Halal Audit Executive
KFC Holdings (M) Bhd



-pandangan kyle-
Tujuan kite mmboikot barangan israel adalah bukan utk mmbunuh punca pendapatan org islam, tetapi adlah utk "tidak mmnbntu" rejim ini dalam usaha mereka utk menghapuskan islam di tanah palestin..disini kita blh melihat sendiri bgaimana KFC (M) Holdings terlibat scr langsung dan tidak langsung dgn US@Yahudi:-

1)membayar yuran penggunaan nama sahaja.
di malaysia terdapat beratus2 cawangan KFC termasuk 7 cawangan di Brunei yg bernaung di bawah KFC (M) Holdings.Bayangkan berapa byk yg KFC (M) Holdings perlu byr kpd US?

2)sedang berusaha untuk membeli KFC di US
KFC (M) Holdings sedang berusaha utk mmbeli bukan nya sudah mmbeli KFC drpd US.Maka pihak KFC (M) Holdings masih berurusan dgn US.

Oleh itu, sbg org islam kita wajib utk tidak menyokong@mmbantu musuh2 islam yg cuba menghancurkan islam di muka bumi ini.
Jika teringin nk mkn KFC,tggu lah KFC (M) Holdings membeli KFC drpd US.
Dan harus diingat,US blh dikatakan bgs dlm perniagaan maka tidak mudah utk mereka menjual jenama produk mereka kpd org lain.
Sbg contoh Bill Gates(pencipta Microsoft)org ke-3 terkaya di dunia(pada 8 februari 2008) dan pernah mnjadi org terkaya di dunia selama 15 tahun.dia mendapat kekayaan hasil drpd jenama produk yg dia hasil kn..renung2 kan dan selamat beramal.

2 comments:

  1. sama2 lah kita berdoa agar kemenangan berpihak kpd umat islam di bumi Palestin.amin...

    ReplyDelete
  2. hmm.ssh gk kn nak ckp cm ne.purplez ske kfc..tp..tu la..hmm.slagi kite mampu..kite wat yg mampu.

    ReplyDelete